
Реклама Guinness
HHCL serves up twins Guinness drive
HARRIET GREEN, Campaign,
Friday, 18 July 1997, 12:00am
HHCL & Partners launches a surreal commercial for Guinness Ireland this week, marking the next phase of its 'big pint' campaign.
HHCL & Partners launches a surreal commercial for Guinness Ireland this week, marking the next phase of its 'big pint' campaign.
The 80-second 'water tower' ad is based on the bond between twins. One male twin lives in Dublin while the other works on a farm in California. Although separated by thousands of miles, their emotions are very close.
When the farm worker in the US hits his thumb with a hammer, his twin in Dublin feels the pain. When the Dublin twin drinks Guinness and experiences refreshment, his twin is engulfed in an exhilarating surge of water as a water tower collapses.
'Water tower' is the first of three ads using the twins concept. Two more will be aired before the year ends as part of a pounds 10 million budget earmarked for the next year. The ads will be seen on RTE, Network 2, UTV and Channel 4.
The ad, shot in Dublin and Los Angeles, was written by the HHCL creatives, Al Young and Mark Howards, and directed by Adrian Moat of RSA Films. The soundtrack is by the American artist, DJ Shadow.
Tim Kelly, Guinness Ireland's marketing director, said: 'We are progressing the 'big pint' concept. We established the idea of the big pint. Now we are looking at how the big pint experience feels.'
HHCL & Партнеры запускает сюрреалистический ролик для Гиннеса Ирландии на этой неделе, отмечая в следующую фазу своего "большой пинты" кампании.
HHCL & Партнеры запускает сюрреалистический ролик для Гиннеса Ирландии на этой неделе, отмечая в следующую фазу своего "большой пинты" кампании.
80-второй "водонапорная башня" объявления на основе связи между близнецами. Один мужчина-близнец живет в Дублине в то время как другие произведения на ферме в Калифорнии. Хотя разделяют тысячи миль, их эмоции очень близки.
Когда рабочий на ферме в США бьет его большой палец молотком, его близнец в Дублине чувствует боль. Когда близнецы напитки Дублин Гиннес и испытывает освежиться, его близнец охвачен в волнующий всплеск воды, водонапорная башня разрушается.
"Водонапорная башня" является первым из трех объявлений с использованием концепции близнецы. Еще два будут транслироваться до конца года заканчивается как часть фунтов 10 млн бюджета, предназначенных на следующий год. Объявления будут видны на RTE, сети 2, UTV и Channel 4.
Объявление, снятый в Дублине и Лос-Анджелесе, была написана объявлений HHCL, Al Янг и Марк Говардами, и режиссер Адриан ров RSA Films. Саундтрек американского художника, DJ Shadow.
Тим Келли, директор по маркетингу Guinness в Ирландии, сказал: «Мы прогрессирует« Концепции большой пинту ». Мы создали идею большой пинты. Сейчас мы смотрим, как большой опыт пинта чувствует.